Cairns.

Det finns inte alltför många spännande saker att berätta om Cairns. Det är en trevlig och turistvänlig stad. Förmodligen det mest turistvänliga stället vi varit på hittills.

 

Vi har mestadels bara jobbat, men vi har också sett på tv och jag har läst massa böcker :P Jag läste faktiskt ut hela Twilight-sagan på två veckor, och sen läste jag väl två böcker till.

 

För ett par veckor sedan var jag på väg till Kuranda. Janne höll på och riggade upp för en reggae konsert där, så jag tänkte att jag skulle åka upp dit och kolla om det var något bra.

Det gick jättebra hela vägen, uppför berget och i svängarna ända tills jag var ca 1km från Kuranda. Då stannade bilen. Bränslepumpen var kass.

Janne lyckades få tag i en kille med bil och kunde komma dit och kolla på bilen. Vi var tvungna att få bilen till parkeringen vid konserten. Så den andra snubben satt och hällde bensin rakt i förgasaren medan Janne försökte köra bilen. En väldigt rolig syn bakifrån.

De lyckades faktiskt att få bilen dit, och sedan fick vi åka med i Progigs (företaget Janne riggade för) lastbil tillbaka till Cairns.

Vi fick sova på soffan i två dagar, och försökte komma på bästa lösningen för att få igång bilen igen. Det var ganska stor risk att bilen skulle bli vandaliserad om den stod kvar där för länge så vi fick köpa en för dyr bränslepump och ringa en mekaniker som fick sätta i den på plats. Mekanikern blev iaf lite billigare tack vare att det var en vän till Ian.

(Janne vill att jag ska påpeka att han jobbade och därmed inte hade tid att byta pumpen själv)

 

Man kan inte säga ”Bloody cars” för ofta.

 

Efter alldeles för lång tid bredvid det stora barriärrevet, så kom vi ut och snorklade. Väldigt dyrt men definitivt värt det. Det var helt fantastiskt. Såg massa stora fiskar, fula fiskar, väldigt färgglada fiskar, nemo-fiskar och hajar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0