Valborg och Labour Day

Vi har jobbat hela helgen så det var inget valborg firande för oss i år. Inte ens en liten brasa eller BBQ. Hoppas ni hade en härlig valborg på den lilla ön!

 

Äntligen har Dickie sparkat lite folk ute på fältet, så det blir iaf lite mer spann och timmar för oss nu. Det finns dåliga, okej och grymma plockare. En kille hade plockat 13 spann zucchinis när jag hade plockat 25. Han var imponerad och tyckte att jag var jättesnabb. Men jämför mina totalt 29 spann med andras 40 och till och med 53 spann. Det är inte jag som är snabb, bara han som är väldigt seg. Men vad kan man begära av någons första dag då?

 

Vi plockade tomater igår igen. Den här gången fanns det lite mer att ta av. Janne var duktig och fick ihop sju stycken den här gången! (Spann alltså ;)) I början av skörden är det inte så roligt att plocka tomater för man står böjd hela tiden, men det positiva är iaf att det finns ett par ”plommontomatsbuskar” här och där. Dem vill de inte ha i spannen så antingen kastar du dem på marken, äter upp dem eller tar hem dem. Jag fick ihop en hel plastpåse med sådana! ”Gratis” tomater är aldrig fel.

 

Idag är det Labour Day är i OZ. Det är lite fel namngett eftersom det är meningen att man inte ska jobba, så det borde heta Non Labour Day. Men vi jobbar ju såklart ändå, vi är ju slavar där ute i fältet. Kanske inte riktigt, men nästintill.

 

Imorgon blir det tomater igen. Få tomater och få timmar. Egentligen ingen större idé att plocka alls, men visst två timmars lön är mer än ingenting. Janne den jäkeln sviker oss och ska följa med Aaron ut och beskära citron träd istället. Han ska testa det ett par dagar iaf.

 

Det var sjukt dåligt med frukt idag. Man blir helt galen. Vi försökte verkligen få ihop spannen och kämpade på, men det gick åt skogen iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0