Yeppoon - Söndag

Igår hade vi en väldigt lugn dag. Vi bara slappnade av och tog en promenad. Det kommer förmodligen inte bli många sådana dagar när man reser runt och särskilt inte om man jobbar så det var skönt att bara göra ingenting.

John fixade så jag kunde få lite jobberfarenhet på golfklubbens bar. Så jag har varit där idag och fått lära mig om Australiensk öl, mått och hur man häller upp en öl. Det är lite trixit, men lite träning fixar allt. Har träffat väldigt många trevliga Aussies, som snackar mycket skit men som också kommer med bra tips och ett gott skratt. Jag ska förmodligen tillbaka imorgon, för att få ännu mer träning och erfarenhet. Janne har varit med John och tittat på hans tävlingshäst idag.

Ikväll har vi varit hos grannarna igen. Ett gäng medelålders män som sitter och pratar mycket strunt och drar vulgära skämt, men som trots är väldigt trevliga och roliga. Alla är väldigt intresserade av att veta hur det är i Sverige. Vi har fått känna oss stolta över ABBA och Absolut Vodka idag. Och Vikingarna.

(Eftersom skandinavier härstammar från vikingar, kom vi fram till att vi också var brottslingar från början) :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0