Äntligen!

Igår jobbade jag sista dagen på farmen. Fruktansvärt skönt! Om jag får välja kommer jag aldrig plocka en enda zucchini till i hela mitt liv!

På söndag lämnar vi äntligen Bundaberg. Vi flyttar ut från huset imorgon, och på kvällen ställer vi vanen hos en av Jannes jobbarkompisar. Där ska vi tydligen bli bjudna på mat, och så ska vi bygga en hylla i vanen. Sedan är vårt hus på hjul klart!

I helgen var vi i Maryborough och Harvey Bay. Vi var på "Worlds Greatest Pub Crawl". Dock var vi inte riktigt med i själva försöket att slå världsrekordet igen, för det var från 11-18 och vi kom inte dit förrän 16 ungefär (man skulle dessutom anmäla sig i början). Men vi hade vår egna pub crawl senare på kvällen. Första natten i vanen var det! Och det var inte så kallt som jag trodde att det skulle vara, och det var inte så farligt oskönt. Vi kan nog bo i den i 7 månader :)

Första stoppet blir nog Agnes Waters och Town of 1770 som ligger ca 2 timmar härifrån. Sen får vi se! Vi åker bara vidare uppåt och stannar där det verkar intressant.

Sista zucchinin. Ful var den också. Och ja, allt du ser bakom (till träden) är zucchini fältet. Dessutom finns det kanske 36 rader till bakom mig! Och det nya blocket vi började plocka förra veckan har ännu längre rader!

 

Här är våra nygifta grannar (Mamma till vår hyresvärd) Vi var på deras bröllop förförra helgen, ute på bakgården :)

 

Här är våra rumskompisar.

Aaron till vänster, och Aaron till höger. (Den högra Aaron är hyresvärden)

 

Grannarnas backpackers. De har fösökt lära mig lite koreanska, med all lycka måste jag säga :)

De har lärt mig det viktigaste: trött, hungrig, nej, skynda och "son of a bitch" :)

Janne i full gång med bebyggelsen av vår sängram.

Sängram klar coh fast i bilen!

Och det färdiga resultatet! Detta är då vårt vardagsrum, och drar man ut en plywoodskiva och lägger över en bit madrass till förvandlas det till vårt sovrum! Madrassöverdragen är inte det snyggaste men det fanns bara fult och ännu fulare att välja på. Så fult blev det! Fick låna grannens gamla Singer för att sy alla gardiner och madrassöverdraget.


Kommentarer
Postat av: Anna

Det börjar ju se mysigt ut i eran van! =) (trots tyget :P)

2010-06-19 @ 20:34:57
URL: http://annatheoneandonly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0