Acer och jobb

I tisdags fick jag tillbaka min dator. Äntligen! Det tog den två dagar för att komma från Sydney till Cairns och sedan tog det 3 dagar för den att komma från posten till mig. Bassel som vanligt..
Men jag kunde ju inte räkna med att få tillbaka en fungerande dator efter en reparation, nej nej.
För det första hade de tagit en för lång skruv och skruvat in den i datorn. Ser inte alls bra ut, och fungerar inte bra! Och de har repat datorn på sidorna. Man tycker att de borde ha passande verktyg, men det ser ut som att de har tagit en vanlig skruvmejsel för att få isär datorn..

För det andra så upptäcker jag när jag sätter på datorn att produktnyckeln inte är giltig. Förmodligen för att de bytte moderkortet. Och man tycker att de borde veta att om man byter moderkort så kommer man behöva en annan produktnyckel.

Efter två dagar svarar de på mitt mail, och de tycker att jag ska skicka tillbaka den så de kan ordna med operativsystemet och byta ut den/de delarna som blivit skadade. Men det är inte så lätt för mig att skicka och ta emot paket, så här på resande fot.


Jobbet funkar bra. Varken jag eller Janne har jobbat särskilt mycket de senaste veckorna, men det ser ut som att det blir lite mer jobb för mig framför. Det har varit mycket personal byte på caféet på senaste och det verkar som jag får 5h om dagen mån-fre eller något. De hade fått för sig att jag skulle åka mycket tidigare så de blev glada över att få veta att vi inte ska åka förrän i mitten av september. De behöver ju lite tid på sig att hitta någon som passar bra för jobbet.

Hoppas ni fortfarande har lite sensommar hemma. Så ni slipper höstrusket än på ett tag iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0