Fortsättning Följer i Cairns...

Vi jobbar och står i här, till och från :)
Janne får iaf ett par dagar i veckan. Och jag har minst två dagar i veckan. Så vi får in lite pengar iaf.

Igår flyttade vi ut ifrån campingen, och flyttade till en av Jannes jobbarkompisar. Så nu betalar vi halva priset, sover i bilen och får då använda allting vi behöver och vill i huset. Man kan inte säga något annat än att Australienare är gästvänliga.

Det är roligt hur det är så mycket "första gången" här. Vi har t ex ätit färska ostron, (allt jag kan säga om det är ta små tuggor och vänj dig med smaken först så slipper du få kväljningar och spotta ut det i en servett på en restaurang) vi har ätit krokodilburgare, Janne har kört lastbil, Jag har ätit sushi, jag har kört på motorvägar (nej, jag har inte kört på fastlandet innan). Tyvärr kan vi ju inte komma på fler "första-gångare" nu bara för att vi tänkte räkna upp ett gäng. Fortsättning följer!

Det finns både många skillnader och likheter mellan Sverige och Australien, men den största skillnaden i mentaliteten är nog hur aussies är så öppna och trevliga mot folk de inte känner. Detta är hur härligt som helst. Om du får ögonkontakt med någon på stan, hälsar de oftast på dig. Och de säger vad de tänker; jag har fått så otroligt många kommentarer från främlingar angående mina öronhängen. Det hände aldrig i Sverige. Jag har också haft många trevliga konversationer med människor som kommer in på caféet. Detta är verkligen något man saknar i Sverige.


Här är lite efterlängtade bilder!

Nattbild från en camping utanför Mission beach

Detta är Alva Beach ;)




Maria och Dave (John och Sues grannar) på båttur i Whitsundays



Härlig åktur på femmiljoners båten :)



Fin gruppbild med Klemens och Katrin
(Du ville ju se hur vi ser ut nuförtiden också mamma)




Granite Gorge. En väldigt stor vandrande pinne.




Granite Gorge, Wallaby Sanctuary



Inte varje dag man har en wallaby i knäet



Lake Tinaroo



Nandroya Falls, Henrietta Creek



Paronella Park



Vattenfall Paronella Park



Old café Paronella Park



Wallaman Falls. 268 meter högt. 540 meter över havet.
Vi hann precis se det innan dimman tog över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0