...

Igår var första "plockdagen" i tomatfältet. Mycket frukt  men knappt några mogna. Tur som var fick vi betalt per timme iaf, istället för per spann. Särskilt tur för Janne, som bara fick ihop 6 tomater! Haha.
Det kändes ganska onödigt att börja jobba kl 6 för att åka hem två timmar senare. Men visst, de som är mogna måste ju av. Idag var det zucchinis igen. Det är mycket slit för lite pengar tyvärr. Men vi måste stå ut ett par veckor till om vi ska få ihop några pengar.

Ännu ingen van tyvärr. Tanken är att vi ska köpa en innan vi lämnar Bundaberg. Bra med ett hem på hjul när det är dags att resa vidare.

Har fått ännu ett mycket givande mail av Acer (Sagt med ett par ton ironi). Jag har frågat dem minst tio gånger om jag kan lämna in den för reparation hos en lokal återförsäljare. Men de vägrar att svara på den frågan. I mitt senaste mail fick jag till svar: "Please see our part resellers in the below link they should be able to assist you too."
Hm. Ja, det ligger en utanför Brisbane och en i Cairns. Inte särskilt tillgängligt. Och det svarade inte på min fråga utan skapade bara fler!

Godkväll från ett lite bittert och trött men dock glatt och mätt Bundaberg!

Kommentarer
Postat av: Tomas

Bra av Janne att lyckas skrapa ihop 6 tomater. Hur många fick du ihop Emelie?

2010-04-29 @ 10:19:46
Postat av: JanEmelie

Hehe. Javisst var det!

Jag fick väl ihop ett spann åtminstone :)

2010-05-03 @ 09:15:15
Postat av: Tobbe

men vad är det för fel på datorn??

hårdvara eller mjukvara fel??

2010-05-06 @ 20:41:14
Postat av: JanEmelie

vet inte vad det är för fel.. Kan vara vilket som..

2010-05-11 @ 05:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0